مجله گردشگری

بهترین فرودگاه های دنیا

صنعت هوانوردی روز به روز در حال پیشرفت است و کشور های مختلف در این ضمینه شروع به رقابت برای کسب جایگاه بهتری در این صنعت مهم هستند .کشور های حوزه ی خلیج فارس تمرکز ویژه ای در این ضمینه دارند و در چند سال گذشته سهم عظیمی از این صنعت را به خود اختصاص داده اند.

کشور های شرق آسیا نیز در چند سال گذشته از این صنعت غافل نبوده اند کشور های اروپایی نیز با توجه به حجم عظیم جذب گردشگر در سال سعی در بهتر و بهتر کردن خدمات هوایی برای دسترسی راحتر مسافران دارند.

با لیا سیر همراه باشید تا تعدادی از بهترین فرودگاه های دنیا را در این پست به شما معرفی کنیم.

10 فرودگاه برتر دنیا

1.فرودگاه چانگی

فرودگاه بین‌المللی چانگی (Changi International Airport) یکی از بزرگترین، مدرن‌ترین، و مشهورترین فرودگاه‌های جهان است و در جزیره سنگاپور واقع شده است. این فرودگاه به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیا و یک مقصد بسیار محبوب برای سفرهای هوایی به و از جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. فرودگاه چانگی دارای چهار ترمینال مسافرتی است: ترمینال ۱، ترمینال ۲، ترمینال ۳، و ترمینال ۴. هر یک از این ترمینال‌ها به مناطق مختلف دنیا خدمات پروازی ارائه می‌دهند.

نمای داخلی فرودگاه چانگی
نمای بیرونی فرودگاه چانگی سنگاپور
نمای بیرونی فرودگاه چانگی

2.فرودگاه دوحه

فرودگاه حمد بین‌المللی دوحه (Hamad International Airport) یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های دنیا و فرودگاه اصلی قطر در شهر دوحه است. این فرودگاه به نام امیر حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، نام‌گذاری شده است و در سال ۲۰۱۴ به عنوان جایگزین فرودگاه بین‌المللی دوحه (قدیمی) افتتاح شد.فر

فرودگاه حمد یکی از مهم‌ترین مراکز هواپیمایی منطقه خاورمیانه است و به عنوان یک گره ترابری مهم جهانی شناخته می‌شود. این فرودگاه دارای ترمینال‌های مسافرتی مدرن و پیشرفته‌ای است که امکانات و خدمات بسیار عالی برای مسافران ارائه می‌دهند

نمای کلی فرودگاه بین المللی دوحه
سالن فرودگاه دوحه

3.فرودگاه هانادا

 ( Haneda tokyo) فرودگاه هانادا یکی از دو فرودگاه اصلی توکیو واقع در ژاپن است. این فرودگاه به رسمیت به نام “فرودگاه بین‌المللی توکیو هاندا” نیز شناخته می‌شود. هاندا یکی از پرمسافرترین و پرترددترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود و در فاصله نزدیکی مرکز شهر توکیو واقع شده است.

این فرودگاه دارای دو ترمینال مسافرتی است: ترمینال ۱ و ترمینال ۲. ترمینال ۱ بیشتر برای پروازهای داخلی ژاپن استفاده می‌شود، در حالی که ترمینال ۲ بیشتر برای پروازهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد

فرودگاه هانادا
فروشگاه و سالن فرودگاه هانادا

4.فرودگاه اینچئون(سئول)

(Incheon International Airport) فرودگاه بین المللی اینچئون یکی از بزرگترین و پرمسافرترین فرودگاه‌های جهان واقع در سئول، پایتخت کره جنوبی، می‌باشد. این فرودگاه به عنوان یکی از برترین فرودگاه‌های جهان از نظر کیفیت خدمات و تسهیلات شناخته می‌شود و میزبان میلیون‌ها مسافر سالانه می‌شود.

فرودگاه اینچئون به موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری مغرب سئول قرار گرفته است. این فرودگاه دارای ترمینال‌های مختلفی است که به مناطق مختلف دنیا پروازهای بین‌المللی انجام می‌دهند

نمای بیرونی از ترمینال های فرودگاه سئول
پارکینگ فرودگاه سئول

5.فرودگاه شارل دو گل(CDG)

فرودگاه سی دی جی پاریس، به نام رسمی فرودگاه بین‌المللی شارل دو گل فرانس (Aéroport International Charles de Gaulle) نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین و پرمسافرترین فرودگاه‌های جهان و فرودگاه اصلی پاریس، فرانسه، است. این فرودگاه در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال شهر پاریس واقع شده و از نظر ترافیک هوایی یکی از مهم‌ترین گره‌های حمل و نقل هوایی در اروپا به شمار می‌آید.

تعداد بسیار زیادی پرواز مسافربری بین‌المللی از این فرودگاه انجام می‌شود و به عنوان مقصدی برای سفرهای خارجی به و از فرانسه بسیار مهم است. فرودگاه سی دی جی پاریس دارای چندین ترمینال است که هر کدام به مناطق مختلفی از جهان خدمات ارائه می‌دهند.

فرودگاه بزرگ شارل دو گل شهر پاریس
یکی از ترمینال های فرودگاه شارل دو گل

6.فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول دارای یک ترمینال مسافرتی اصلی به نام “ترمینال ۱” و چندین ترمینال دیگر است که در طول زمان برای پاسخ به نیازهای روزافزون مسافران بهره‌برداری می‌شود. این ترمینال‌ها به مناطق مختلف دنیا پروازهای بین‌المللی و داخلی ارائه می‌دهند.

فرودگاه استانبول
ترمینال فرودگاه استانبول

7. فرودگاه مونیخ

(Flughafen München)  فرودگاه مونیخ یکی از بزرگترین و پرمسافرترین فرودگاه‌های آلمان و اروپا است و در شهر مونیخ واقع شده است. این فرودگاه به نام فرانز جوزف اشترایس، وزیر سابق ایالت بایرن، نیز شناخته می‌شود. فرودگاه مونیخ یکی از فرودگاه‌های اصلی آلمان بوده و خدمات پروازی بسیاری را به مسافران ارائه می‌دهد. فرودگاه مونیخ دارای دو ترمینال مسافرتی اصلی به نام ترمینال ۱ و ترمینال ۲ است که هر دو برای پروازهای داخلی و بین‌المللی بهره‌برداری می‌شوند. این فرودگاه دارای ترمینال‌های دیگر نیز است که به ترمینال‌های اصلی وابسته هستند.فرودگاه

فرودگاه مونیخ در شب
باند پرواز فرودگاه مونیخ

8.فرودگاه زوریخ

 (Flughafen Zürich)  فرودگاه زوریخ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های سوئیس و اروپا است و در نزدیکی شهر زوریخ، پایتخت سوئیس، واقع شده است. این فرودگاه به نام هانز هوگل، یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ سوئیس، نیز شناخته می‌شود. فرودگاه زوریخ به عنوان دروازه ورودی اصلی به سوئیس و یکی از مراکز حمل‌ونقل هوایی مهم در اروپا شناخته می‌شود.

فرودگاه هانز هوگل سوئیس
ترمینال فرودگاه زوریخ

9.فرودگاه ناریتا

(Narita Kokusai) فرودگاه ناریتا یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ژاپن و از مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی در منطقه آسیا است و در نزدیکی شهر ناریتا واقع شده است. این فرودگاه به عنوان یکی از دو فرودگاه بین‌المللی توکیو شناخته می‌شود و خدمات پروازی به مسافران ارائه می‌دهد.

نمای کلی فرودگاه ناریتا
یکی از گیت های فرودگاه ناریتا توکیو

10.فرودگاه باراخاس

این فرودگاه به نام آدولفو سوارث دو سانتوس، یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم اسپانیا، نیز شناخته می‌شود. فرودگاه باراخاس به عنوان دروازه ورودی اصلی به اسپانیا و یکی از مراکز حمل‌ونقل هوایی مهم در اروپا شناخته می‌شود. این فرودگاه دارای چهار ترمینال مسافرتی است: ترمینال ۱، ترمینال ۲، ترمینال ۳، و ترمینال ۴. هر یک از این ترمینال‌ها به مناطق مختلف دنیا پروازهای بین‌المللی و داخلی ارائه می‌دهند.

فرودگاه باراخاس اسپانیا واقع در شهر مادرید
سالن فرودگاه مادرید

ما در تورهای اروپایی و تور ژاپن بهترین پرواز ها از معتبرترین ایرلاین ها را برای مسافرین عزیز در نظر گرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *