مجله گردشگری

غذاهای معروف فرانسه

غذاهای معروف فرانسه

در این مقاله به معرفی کامل غذاهای معروف فرانسه پرداخته‌ایم که می‌توانید از طریق تورهای فرانسه لیاسیر از طعم این غذاها لذت ببرید.

سوپ پیاز

این یک سوپ سنتی فرانسوی است که از پیاز و آب گوشت گاو درست می‌شود و معمولاً با کروتون و پنیر ذوب شده در بالا سرو می‌شود. این غذا که قدمت آن به دوران رومیان برمی‌گردد، به طور سنتی یک غذای دهقانی بود، اگرچه نسخه فعلی آن مربوط به قرن 18 است. طعم منحصر به فرد سوپ از کاراملی شدن پیازها ناشی می شود که اغلب در طول فرآیند پخت آهسته براندی یا شری به آن اضافه می شود. اگر حال و هوای سوپ دارید، چرا سوپ د پواسون آلا روئیل سنتی مارسی را امتحان نکنید. این سوپ که زمانی مورد علاقه ماهیگیران بود، با یک حبه سیر و سس مایونز زعفرانی که روی آن قرار می‌گیرد مشخص می‌شود.

معرفی جاهای دیدنی فرانسه همراه با عکس

سوپ پیاز

در سفر به فرانسه، بازدید از دیزنی لند پاریس فراموش نشود.

کاسولت

کاسولت یک غذای ساده از لوبیا سفید است که به آرامی با گوشت پخته می شود. این غذا معمولاً از گوشت اردک استفاده می‌کند، اما می‌تواند شامل سوسیس، غاز، گوشت گوسفند یا هر چیز دیگری هم باشد که سرآشپز در اطراف آن قرار میدهد. این غذای ساده و دل چسب از جنوب فرانسه سرچشمه می گیرد و در تولوز، کارکاسون و کاستلنوداری محبوب است. نام این غذا از دیگ (کاسل) که به طور سنتی در آن پخته می شود گرفته شده است. این غذا در بسیاری از خانه های فرانسوی یک غذای اصلی است و محبوبیت این غذای غنی و مقوی در فصل های سرد بیشتر است.

بوف بورگینیون

این غذا از همان منطقه coq au vin – که بورگوندی در شرق فرانسه است – می آید و شباهت هایی بین این دو غذا وجود دارد. بوف بورگینیون اساساً خورشتی است که از گوشت گاو پخته شده در آب گوشت گاو و سبزیجات چاشنی شده از جمله پیاز مروارید و قارچ تهیه می شود. این دستور غذا که در اصل یک غذای دهقانی بود، اکنون در رستوران‌های فرانسوی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدرس و لوکیشن رستوران‌های ایرانی در پاریس

غذاهای معروف فرانسه

شکلات سوفله

کلمه سوفله از فعل فرانسوی “دمیدن” گرفته شده است و همانطور که از نامش پیداست، این دسر سبک و مطبوع است. قدمت این غذا به اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد و امروزه جزء اصلی منوهای دسر در سراسر جهان است. پوسته شکلاتی ترد برای اجازه دادن به شکلات خامه‌ای تراوش کرده و غافلگیرکننده‌ای عالی است. با این حال، لازم نیست شیرین باشد. در واقع، سوفله های پنیر به همان اندازه خوشمزه هستند اگر به دنبال چیز کمی شورتر هستید.

سوفله شکلات

فلامیش

فلامیش در زبان هلندی به معنای کیک است و لصلیت این غذا به شمال فرانسه و نزدیک مرز بلژیک برمیگردد . پوسته خمیر پفی دارد که با پنیر و سبزیجات پر شده و شبیه کیش است. پر کردن سنتی تره فرنگی و خامه است، اگرچه انواع مختلفی وجود دارد. همچنین یک نسخه پیتزا مانند فلامیش وجود دارد که بدون پوسته بالای پای عرضه می شود. برای یک چرخش فرانسوی جنوبی، پیسالادیر با پوسته نازک را امتحان کنید که دارای آنچوی، پیاز و زیتون است.

غذاهای معروف فرانسه

Confit de canard

این غذا یک غذای خوشمزه فرانسوی از اردک است – اگرچه برخی از سرآشپزها از غاز هم استفاده می کنند – و یکی از بهترین غذاهای فرانسوی است. گوشت به طور مخصوص با استفاده از نگهداری قدیمی و فرآیند پخت آهسته که به کونفیت معروف است تهیه می شود. با این کار گوشت اردک به مدت 36 ساعت در نمک، سیر و آویشن خوابانده شده و سپس در دمای ملایم در چربی خودش به آرامی پخته می شود. و این از سرخ کردن بسیار سالم تر است. معمولاً با سیب زمینی سرخ شده و در کنار آن سیر سرو می شود. امروزه این غذا در سرتاسر فرانسه محبوب است، اگرچه بهتریننوع آن را در منطقه گاسکونی پیدا خواهید کرد.

سالاد نیکواز

سالاد نیکواز یک سالاد معمولی فرانسوی از منطقه پروونس است. اغلب به عنوان یک غذای جانبی مصرف می شود، همچنین می تواند به تنهایی یک وعده غذایی سبک باشد. این سالاد ترکیبی از کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، ماهی تن (کنسرو شده یا تازه)، لوبیا سبز، زیتون و آنچوی است. با این حال، تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد. بنابراین، اگر برای رسیدن به منوی تابستانی ایده آل تلاش می کنید، سالاد نیکواز یک انتخاب خوب بنظر میرسد.

غذاهای معروف فرانسه

راتاتویی

راتاتویی نه فقط یک کارتون دوست داشتنی است ، بلکه یکی از نمادین ترین غذاهای فرانسه است. از پروونس، این غذا سبزیجات را کمی سرخ کرده و سپس قبل از پختن در اجاق در یک ظرف پخت می بیند. سرآشپزهای فرانسوی قرن هاست که در مورد اینکه آیا سبزیجات نیاز به پختن از قبل دارند بحث می کنند، اما هر طور که آن را تهیه کنید، نتایج هنوز عالی است. این غذای سنتی ساده می تواند یک غذای جانبی، پیش غذا یا غذای اصلی باشد و با نان تازه و خرد شده طعم بسیار خوبی دارد. یک غذای مشابه باسکی است که معمولاً ژامبون و گاهی اوقات تخم مرغ را به مخلوط سبزیجات خورشتی اضافه می کند.

غذاهای معروف فرانسه

تارته تاتین

در سال 1898، استفانی تاتین، هتلدار، در حال درست کردن پای سیب سنتی بود که به طور تصادفی سیب‌ها را در حال پختن در شکر و کره برای مدت طولانی رها کرد. با عجله برای نجات دسر، پایه شیرینی را روی میوه در حال سوختن گذاشت و آن را در فر گذاشت. او ظاهراً تارت وارونه را برای مهمانانش در هتل تاتین سرو کرد و نتیجه به غذای خاص ویژه هتل تبدیل شد. و این اشتباه باعث به وجود آمدن این طعم بی نظیر شد

غذاهای فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *